27 juni 2023
Bij We Know People werken we samen met veel verschillende bedrijven. Vacatureteksten en gesprekken met onze Recruitment Consultants geven kandidaten een goed beeld van een bedrijf, maar nog leuker is het om wat inside information te krijgen en van een werknemer te horen hoe hij of zij het werk ervaart. Om meer te weten te komen over het bijzondere detacheringsbureau Ctalents spraken we met Fleur van Puijenbroek, inmiddels anderhalf jaar de Directeur Impact & Groei bij Ctalents.
Hoi Fleur, zou je Ctalents kunnen introduceren?
“Wij zijn een sociale onderneming, dus al het geld dat we verdienen stoppen we weer terug. We zijn een organisatie met een maatschappelijke missie en stellen het hebben van impact zodoende boven het maken van winst. Ons werk is tweeledig. Aan de ene kant het creëren van werkgelegenheid voor mensen met een auditieve of visuele beperking. Dat gaat dus om mensen die doof, slechthorend, blind of slechtziend zijn. Wij creëren reguliere banen binnen bedrijven met normale lonen voor hen, omdat wij erin geloven dat deze groep gewoon mee kan doen in de maatschappij. Dat verdienen ze, net als ieder ander. Aan de andere kant bestaat ons werk uit een maatschappelijk doel en willen we de negatieve stempel dat op deze groep zit ongedaan maken, zowel bij de doelgroep zelf als in de rest van de maatschappij. Als jij je hele leven te horen krijgt dat je ergens niet bij kunt horen doordat je doof bent, dan ga je dat zelf ook geloven. Wij maken ons er hard voor om deze doelgroep te laten zien dat ze wél zeker van toegevoegde waarde zijn.”
Hoe doen jullie dat?
“Door te focussen op wat deze mensen wel kunnen, in plaats van wat zij niet kunnen. Zowel via speciale trainingen als gesprekken proberen we dit aan deze groep over te brengen. Daarnaast creëren we naamsbekendheid en aandacht en laten we zien hoe deze behoorlijk grote groep toch van waarde kan zijn.”
Wat is jouw rol binnen Ctalents?
“Ik ben Directeur Impact & Groei. In die rol ben ik verantwoordelijk voor alles wat te maken heeft met sales, klantondersteuning en het promoten van onze diensten. Ik geef het bedrijf sturing en zorg voor structuur, professionalisering en de verdere groei van Ctalents.”
Is er affiniteit met auditieve of visuele beperkingen vereist om bij jullie te werken?
“Nee, in principe niet. Sowieso heeft het overgrote deel van onze medewerkers zelf geen beperking. Maar affiniteit helpt natuurlijk altijd mee. Onze medewerkers doen hun werk écht omdat ze impact willen maken in de maatschappij en omdat ze er heilig in geloven dat de groep van mensen met een auditieve of visuele beperking ten onrechte wordt afgeschreven. Die intrinsieke motivatie voel je bij ons allemaal. Het feit dat jij bijvoorbeeld slechtziend bent, betekent niet dat je een hersencel minder hebt en dus minder zou functioneren dan iemand zonder die beperking.”
Waarom werk jij voor Ctalents?
“Bij mij persoonlijk is mijn gehoorbeperking een grote drijfveer. Drie jaar geleden werd ik van de ene op de andere dag ernstig slechthorend. Mij werd verteld dat ik nooit meer optimaal zou kunnen functioneren. Dat is hard, maar het begint met dat je er zelf in moet geloven dat je nog een bijdrage kunt leveren. Dankzij verschillende hulpmiddelen, zoals een gehoorapparaat, weet ik dat ik nu nog altijd goed kan functioneren binnen een bedrijf. Dat is echter wel een enorm gevecht geweest en doordat ik dit zelf heb meegemaakt, wil ik mij er ook zo hard voor maken om het voor de groep mensen met een auditieve of visuele op te nemen. We kunnen als maatschappij wel mensen met een beperking buitensluiten, maar als het mij zomaar kan gebeuren, dan kan het jou ook overkomen. Hoe zou je dan willen dat er met je wordt omgegaan?”
Hoe is het om bij jullie te werken?
“Dat is heel leuk. We zijn een ontzettend ambitieuze organisatie, maar ook een unieke organisatie. Daarom moet je het leuk vinden om creatief bezig te zijn en soms dingen te proberen die misschien mis kunnen gaan. We geven veel vrijheid en verantwoordelijkheid en proberen iedereen optimaal in zijn of haar kracht te zetten. Dat kan bijvoorbeeld door zelf je werkuren in te plannen, want die flexibiliteit is er zeker.”
Wat kun je vertellen over de sfeer op kantoor en onderlinge samenwerking binnen Ctalents?
“Het is bij ons wel duidelijk: We play to win. En dan niet om geld te verdienen, maar om impact te maken en te laten zien wat er mogelijk is. Die winnaarsmentaliteit, vechtlust en bewijsdrang zijn voelbaar binnen ons bedrijf. Verder gaan we intern laagdrempelig met elkaar om en is er bij ons weinig hiërarchie. Iedere maand sluiten we gezamenlijk af. Dan huren we een locatie af en gaan we met zijn allen borrelen en/of eten. Dat zijn altijd erg leuke dagen.”
Wat maakt het voor een Online Marketeer leuk om bij jullie te gaan werken?
“Ten eerste de enorme vrijheid die je bij ons krijgt. Ga het maar doen, dat is de instelling. Daarnaast is onze doelgroep echt uniek. Ook als je veel ervaring hebt in de marketing zal dit een mooie uitdaging zijn. Hoe ga je mensen targetten die niet op LinkedIn zitten? Dat kan bijna niet, maar toch moet het. Om daar creatief over na te denken is ontzettend tof en dat moet je ook echt triggeren om aan de slag te gaan. Als dat lukt, is de dankbaarheid die je van de doelgroep voelt zo groot. Dat raakt je echt in het hart en geeft ontzettend veel voldoening.”
Wat zoeken jullie in een nieuwe Online Marketeer?
“Als Online Marketeer zoeken wij iemand met ambitie en een Can Do-mentaliteit. We zijn een snel groeiende organisatie waar je veel verantwoordelijkheid krijgt, daar moet je ook mee om kunnen gaan. Je moet weten waar je het voor doet en daar met volle overgave voor aan de slag gaan. En je moet het natuurlijk vooral leuk vinden om bij ons te werken.”
Lijkt het jou ook leuk om bij Ctalents te werken? Solliciteer dan als Online Marketeer!
Meld je aan voor een Jobalert en krijg per e-mail bericht zodra de vacature beschikbaar komt.