4 augustus 2023
Bij We Know People werken we samen met veel verschillende bedrijven. Vacatureteksten en gesprekken met onze Recruitment Consultants geven kandidaten een goed beeld van een bedrijf, maar nog leuker is het om wat inside information te krijgen en van een werknemer te horen hoe hij of zij het werk ervaart. Om meer te weten te komen over noodhulporganisatie het Rode Kruis spraken we met Denise Boon, die als Marketing Communicatie Specialist al vijf jaar werkzaam is bij het Rode Kruis.
Hoi Denise, hoe introduceer jij het werk van het Rode Kruis aan anderen?
“Het Rode Kruis is natuurlijk erg groot, maar het belangrijkste is dat wij hulp geven aan mensen in nood en dat onze steun onvoorwaardelijk is. Het maakt niet uit wie, waar of waarom; over de hele wereld helpen wij mensen in nood. Om onderdeel te zijn van zo’n impactvolle hulporganisatie is ontzettend gaaf.”
Wat is jouw eigen rol binnen het Rode Kruis?
“Ik ben Marketing Communicatie Specialist. In die rol werk ik voornamelijk voor de Business Development-afdeling van particuliere fondsenwerving. Samen met mijn collega’s kijk ik naar hoe we nieuwe mensen en nieuwe doelgroepen bij het Rode Kruis kunnen betrekken als donateur. Jongeren zijn bijvoorbeeld meestal niet geïnteresseerd in donateurschappen op de manier waarop oudere doelgroepen deze meestal aangaan. Daar moeten wij natuurlijk wat mee, omdat wij nog steeds zo veel mogelijk mensen willen bereiken. Met nieuwe proposities en campagnes willen we het Rode Kruis aantrekkelijk houden en maken.”
Hoe ben jij bij het Rode Kruis terechtgekomen?
“Ik heb Communicatiewetenschappen gestudeerd en ben daarna eerst bij een Online Marketingbureau gaan werken. Dat was heel leuk, maar tegelijkertijd vond ik het jammer om alleen maar met Online Marketing bezig te zijn. Ik wilde graag met meer facetten van Marketing en Communicatie bezig zijn, bijvoorbeeld meer op strategisch vlak. Daarnaast wilde ik iets doen waarmee ik ook een maatschappelijke bijdrage aan de samenleving kon leveren. Daar paste de vacature bij het Rode Kruis perfect bij. Dit was echt precies wat ik zocht.”
Hoe ziet het Marketing Communicatie-team er bij jullie uit?
“We werken in het Marketing Communicatie-team met zo’n twaalf collega’s, waarbij iedereen zijn eigen specialisme heeft. Ik heb collega’s die net als ik Marketing Communicatie Specialist zijn, maar ook collega’s die het webteam vormen en we hebben een manager. Dat vult elkaar allemaal erg goed aan.”
Hoe is de sfeer bij jullie op kantoor?
“Over non-profitorganisaties hangt wellicht een beetje een stoffig imago, maar dat is op ons niet van toepassing. We hebben borrels, uitjes en bijvoorbeeld een jaarlijks volleybaltoernooi. Ik heb hele leuke collega’s, waar ik veel en succesvol mee samenwerk. Iedereen is collegiaal, gedreven en betrokken. We werken zeer professioneel en allemaal met hetzelfde doel: sociale impact maken en (maatschappelijke) hulp bieden. Je hart moet er echt sneller van gaan kloppen om zo’n grote impact te kunnen hebben.”
Wat maakt werken als Marketing Communicatie Specialist voor het Rode Kruis in jouw ogen leuk?
“Als Marketing Communicatie Specialist ben je hier heel erg breed bezig. Op dezelfde dag kun je bijvoorbeeld zowel bezig zijn met een printadvertentie voor in de krant als met een strategisch vraagstuk om nieuwe donateurs te werven. Die variatie vind ik erg leuk en zorgt ervoor dat je je als Marketing Communicatie Specialist hier breed kunt ontwikkelen. Als je ideeën of initiatieven hebt, dan wordt dat ontzettend aangemoedigd en krijg je écht de ruimte om dat uit te werken. Daarnaast is het heel motiverend om te zien hoe iedereen binnen onze organisatie de mouwen opstroopt als er bijvoorbeeld een grote Giro555-actie is. De eenheid die je hier dan voelt is heel bijzonder en als Marketing Communicatie Specialist kun je daar zowel strategisch als uitvoerend een grote rol in spelen. Als dat je trekt, zul je hier onwijs goed op je plek zijn.”
Lijkt het jou leuk om bij Rode Kruis te werken? Solliciteer hier dan als Marketing Communicatie Specialist!
Meld je aan voor een Jobalert en krijg per e-mail bericht zodra de vacature beschikbaar komt.