21 november 2023
Bij We Know People werken we samen met veel verschillende bedrijven. Vacatureteksten en gesprekken met onze Recruitment Consultants geven kandidaten een goed beeld van een bedrijf, maar nog leuker is het om wat inside information te krijgen van een werknemer en te horen hoe hij of zij het werk ervaart. Om meer te weten te komen over Vacu Vin spraken we met Roelof Ketel. Hij is sinds vier jaar de Product Marketing Manager van Vacu Vin.
Hoi Roelof, wat is Vacu Vin voor een bedrijf?
‘’Wij ontwikkelen en produceren wijn- en cocktail accessoires. Wij doen voornamelijk B2B verkoop aan retailers en distributeurs om producten bij de consument te krijgen, maar ook via online marketplaces zoals Amazon. Vacu Vin bestaat al ruim dertig jaar en is een wereldwijd bekend merk met een hoog vertrouwen bij de consument. Wij leveren kwaliteitsproducten die bedoeld zijn om jarenlang mee te gaan, wel zo duurzaam! Binnen ons assortiment hebben we naast luxe wijnartikelen ook zeker een focus voor het betaalbare segment, voor de gewone wijnliefhebber. Alle producten die wij ontwerpen hebben een unieke functie om het gebruiksgemak te vergroten. Het meest bekende product is de Wine Saver waarmee je wijn langer kunt bewaren. Met de vacuümstopper en trek je de lucht uit de fles zodat je wijn lekker lang goed blijft.’’
Hoe ben jij bij Vacu Vin terechtgekomen?
“Ik ben hier vijf jaar geleden begonnen met een afstudeerproject als productontwerper. Door de groei die wij als bedrijf hebben doorgemaakt is er meer focus te komen liggen op marketing en is geleidelijk mijn rol als Product Marketing Manager ontstaan. Ik houd me nog steeds bezig met de projecten om nieuwe wijn- en cocktailaccessoires te ontwikkelen. Daarnaast verzorg ik samen met mijn collega alle benodigdheden om die nieuwe producten in de markt te zetten. Zoals het maken van content en alle communicatie over onze producten.’’
Wat zegt jouw eigen groei binnen Vacu Vin over de kansen die je bij jullie krijgt?
“Wij zijn een middelgroot bedrijf waar iedereen veel eigen verantwoordelijkheden heeft. Op die manier is mijn functie ook ontstaan. Door werkzaamheden proactief op te pakken en verantwoordelijkheid te nemen ben ik in de afgelopen vijf jaar van student doorgegroeid tot Product Marketing Manager. Een soortgelijke groei is binnen Vacu Vin voor iedereen mogelijk.”
Jullie vinden het ook belangrijk om maatschappelijke impact te maken, toch?
“Ja, dat klopt. Vacu Vin is ontstaan als familiebedrijf en dat familiegevoel heerst nu nog steeds. Dat komt bijvoorbeeld ook terug in het feit dat we een sociale werkplaats hebben. Hier bieden we zo’n vijftig mensen met bijvoorbeeld een lichamelijke handicap of een moeilijke start in Nederland, een kans om bij ons te kunnen werken met de benodigde begeleiding. Dat vind ik heel mooi en bijzonder aan mijn werk. Het draait hier dus niet alleen maar om het geld, maar ook om de manier waarop wij werken en het feit dat we iets goeds willen doen voor de maatschappij.”
Hoe is de onderlinge samenwerking bij jullie?
“We zijn met dertig medewerkers, verdeeld over kantoor, productie en magazijn en ik heb het hier nooit anders meegemaakt dan een hele gezellige en informele werksfeer. Je kunt bij iedereen binnenstappen voor overleg, maar ook voor een leuk praatje en een kop koffie. Er is een erg goede mix tussen professionaliteit en gezelligheid. Dat werkt erg prettig en motiverend. Bovendien zijn er ook regelmatig borrels en teamuitjes die ervoor zorgen dat de goede teamsfeer behouden blijft.”
Wat maakt dit werk zo leuk voor jou?
“Vooral de diversiteit. Mijn werk is nooit hetzelfde en ik ben eigenlijk constant aan het schakelen tussen verschillende soorten werkzaamheden. Op het ene moment ben ik heel strategisch bezig met een campagne of de marketingplannen voor volgend jaar, maar op het andere moment ben ik juist heel hands-on bezig om zo’n marketingcampagne goed uit te rollen en content te creëren. Dat ligt mij heel goed.”
Waarom vind je de bij jullie openstaande functie van E-commerce Marketing Specialist zo interessant?
“Omdat het, net als mijn eigen functie, een brede rol is met ruimte voor eigen inbreng. Momenteel bestaat ons marketingteam uit twee medewerkers, dus degene die er in de functie van E-commerce Marketing Specialist bijkomt kan direct een mooie bijdrage leveren en veel invloed hebben. Met al onze online marketingactiviteiten kun je vanaf het eerste moment intensief aan de bak. Als je initiatief neemt en met ideeën komt, dan wordt dit alleen maar beloond en kun je ook snel gaan groeien binnen ons bedrijf.”
Lijkt het jou leuk om bij Vacu Vin te werken? Solliciteer dan hier als E-commerce Marketing Specialist!
Meld je aan voor een Jobalert en krijg per e-mail bericht zodra de vacature beschikbaar komt.