11 januari 2023
Goede voornemens. Iedereen vind er wel iets van. De een maakt elk jaar een mooi lijstje en de ander weet dat de doelen ergens in februari alweer worden los gelaten en doet niet mee met de hype. Maar plannen binnen organisaties worden elk jaar opgesteld. Of het nou organisatiedoelstellingen zijn of marketingplannen met daarin uitgewerkt de targets die behaald moeten gaan worden. Elke organisatie denkt wel na over de doelen voor het komende jaar. Wat zijn jouw organisatiedoelen dit jaar? Of heb je voor jezelf persoonlijke doelstellingen opgesteld?
We Know People heeft ook haar jaarplan opgesteld. In dit plan hebben we een aantal inzichten meegenomen die we hebben verkregen door het lezen van boeken. Om jou te helpen met het realiseren van jouw plannen, delen wij deze boeken graag met jou. Deze lijst is samengesteld op basis van persoonlijke favorieten van onze collega’s.
Bij We Know People vinden wij dat mensen die werkgeluk ervaren van meerwaarde zijn voor een organisatie. En dat werkgeluk mede ontstaat door de manier waarop een organisatie om gaat met de werknemer. Dit boek geeft een andere kijk op de manier waarop wij mensen zouden moeten motiveren, en dat is niet door middel van belonen. Intrinsieke motivatie wordt volgens dit boek namelijk bepaald door de hoeveelheid autonomie die iemand krijgt, de mate waarin iemand meesterschap ontwikkelt en iets zinvols kan bij dragen.
2020 is een jaar geweest waarin elke organisatie wel heeft gekeken naar de reden van bestaan en waar ze zichzelf in de toekomst zien. Dit boek geeft antwoord op vragen zoals: Hoe kan ik mijn organisatie dit jaar laten groeien? en Hoe richt ik mijn organisatie in om constante groei te bewerkstelligen? Alvast een tipje van de sluier: het komt erop neer dat je met de juiste mensen de juiste dingen doen moet doen en dat je deze dingen ook zo efficiënt mogelijk moet doen. Ook geeft het boek je handvatten om de groei van je organisatie inzichtelijk te krijgen.
Wil jij graag aan de slag met verandering binnen jouw organisatie? Merk je dat je op kijkt tegen organisaties, zoals Airbnb en de Netflix? Dit boek beschrijft precies wat dit soort organisaties groot hebben gemaakt. En je hoeft geen start-up te zijn om de methodes uit dit boek over te nemen. Het gaat juist om de integrale toepassing van nieuwe technologieën, die zorgen voor een exponentiële groei.
Dit is een boek dat al langere tijd mee gaat, maar nog altijd relevant is. Jim Collins heeft namelijk uitgebreid onderzoek gedaan naar geweldige organisaties. En weet je wat geweldige organisaties gemeen hebben, ze hebben allemaal een leider, die de spil is van de organisatie en die dat zelf zal ontkennen. Dit soort leiders hebben geen behoefte om erkenning te krijgen, maar willen juist een geweldig bedrijf creëren. Een dergelijke leider is niet te trainen, maar wordt gevormd door alle ervaringen. Dit boek beschrijft goed waar je op moet letten wil je een dergelijke leider aantrekken.
Met dit lijstje hopen we je wat inspiratie te geven om jouw jaardoelen te behalen. Mocht je bij het uitvoeren van de plannen het idee hebben dat je specifieke kennis mist binnen jouw marketing team? We denken graag vrijblijvend met je mee over de mogelijkheden. Neem daarvoor contact op met Thomas.
Meld je aan voor een Jobalert en krijg per e-mail bericht zodra de vacature beschikbaar komt.