11 januari 2023
Kun je kort iets vertellen over je huidige opdrachtgever en jouw klus waar je voor gekomen bent?
Ik werk bij Kruidvat en heb een leuke opdracht als interim Campagne Manager voor de Beauty categorie. Belofte van Kruidvat is Beauty toegankelijk te maken voor iedereen. Mijn opdracht is alle Beauty campagnes en het marketing jaarplan voor het komende jaar te ontwikkelen en meer focus aan te brengen. Daarnaast doe ik ook nog wat mooie introducties en samenwerkingen, zoals de introductie van een nieuwe make-up lijn van Kruidvat eigen merk.
Hoe ziet een werkdag er voor jou uit?
Het werk is nu weer helemaal vanuit huis, dus ik start met een cappuccino op mijn werkplek boven in huis. De dag is meestal goed gevuld met afspraken. Een Marketing team overleg, de komende campagnes doornemen met inkoop en ecomm of het briefen van het reclamebureau.
Tussendoor mails, af en toe een spoedvraag wegwerken (het is retail dus never a dull moment ;), een plan opzetten voor samenwerking met bv Essence of L’Oreal of een campagne overzicht maken om in het commercieel overleg te presenteren. Het wisselt de hele dag van strategie tot executie, van eigen merk tot A-merken en van social tot tv.
Wat motiveert jou in je werk? Waar word je enthousiast van?
Ik ben een echte bouwer en krijg energie van nieuwe dingen opzetten. Of het nu een jaarplan, introductie of samenwerking is. Het maakt me niet uit of dat met veel of weinig budget, bij een start-up of groot merk, in de retail of een andere branche is. En werken met een leuk team natuurlijk!
Wat is jouw 'gouden tip' voor ZZP’ers?
Hmm, ik weet niet of er 1 gouden tip is. Hier een paar :)
1. Voor je start als zzp’er; ga met mensen praten die al freelancen, bedenk waar je goed in bent, en praat met bureau’s. Dit helpt bij het vinden van passende opdrachten.
2. Financieel; zet 50% van je inkomsten op een aparte rekening voor de belastingdienst, pensioen en buffer. Bij Knab kun je gemakkelijk en kostenloos extra rekeningen openen.
3. Tijd is waardevol; je uren worden betaald dus doe waar je goed in bent en bedenk waar je echt nodig bent. Zo is je tijdsbesteding veel effectiever. Eigenlijk zou iedereen even als freelancer moeten werken ;)
4. Blijf nieuwsgierig; zorg dat je op de hoogte bent en blijft van ontwikkelingen op je vakgebied. Kijk wat andere merken doen, volg interessante webinars en/of mensen of doe nog een studie. Ik heb me bijvoorbeeld net aangemeld voor een mini-MBA marketing van Mark Ritson.
Meld je aan voor een Jobalert en krijg per e-mail bericht zodra de vacature beschikbaar komt.